..:::وبلاگ مبین:::..
 
وبلاگ مورد نظر شما
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:عادل فردوسی پور گاف عادل , توسط مرتضی خورشیدی

برنامه پرمخاطب و در عين حال پرسر و صداي نود به‌واسطه ماهيت انتقادي اش در بين دست اندركاران فوتبال موافقان زيادي ندارد. افشاگري هاي گاه و بي‌گاه عادل فردوسي پور و تلنگرهايي كه او به افراد ريز و درشت زده باعث شده طيف قابل توجهي از اهالي فوتبال براي انتقام گرفتن از مجري كاركشته برنامه نود لحظه شماري كنند.

منتقداني كه عملكرد عادل فردوسي پور را زير نظر دارند در انتظار كوچكترين لغزش او نشسته اند تا او را ناسالم جلوه دهند. در چنين موقعيت ويژه اي مجري برنامه نود معمولا بهانه اي به دست منتقدان پرتعدادش نمي دهد و هميشه از موضع قدرت عملكرد اهالي فوتبال را زير ذره بين مي برد. به تازگي اما اتفاقات تازه اي رخ داده كه با گذشت يك دهه و اندي از گذشت عمر اين برنامه مشاهده نشده بود.گاف ها و اشتباهات بحث برانگيز نود شايد براي يك برنامه پرسروصداي تلويزيوني طبيعي به نظر برسد اما وقتي بخش قابل توجهي از اهالي فوتبال يك كشور براي زير سوال بردن ماهيت اصلي يك برنامه تلويزيوني بسيج شده باشند اين اتفاقات براي شخص عادل فردوسي پور به عنوان مجري و تهيه كننده برنامه نود هزينه بر خواهد بود.

فردوسي پور در برنامه اين هفته نود و در كشاكش بحثش با عزيز محمدي كه بر سر جا به جايي تاريخ بازي پرسپوليس بالا گرفته بود چيزي براي عرضه كردن به مخاطب نداشت. با رئيس سازمان ليگ با ادله منطق براي او و مخاطبان تلويزيوني تشريح كرد كه بازي رفت و برگشت فينال، يك دور از بازيهاي جام حذفي محسوب شده فردوسي پور باز هم روي اظهارات قبلي اش كه در برنامه هفته قبل مطرح كرده بود پافشاري كرد اما از نگاه مخاطبان كاركشته و اهالي فوتبال يك بازنده بود.

قبل واگذار كردن قافيه به عزيز محمدي، عادل
فردوسي پور در برنامه پرسروصدايي كه دو هفته قبل درباره فساد در فوتبال ايران روي آنتن برد خبر ساز شده بود. مجري برنامه، ميثم منيعي، بازيكني كه به‌واسطه رابطه فاميلي اش با مديرعامل سابق شاهين بوشهر از سوي يكي از فوتباليستهاي ليگ برتري به زد و بند و دلالي متهم شده بود را روي خط برنامه آورد و درحاليكه از موضع قدرت با او صحبت مي كرد و توضيح مي خواست به شكل ناگهاني خودش در مظان اتهام قرار گرفت.

منيعي در توضيح تماس هاي مشكوكش براي كشاندن بعضي از بازيكنان ليگ برتري پاي ميز مذاكره با شاهين خطاب به فردوسي پور گفت: من به خيلي ها از جمله مديرعامل باشگاه مشاوره مي دادم و از خيلي ها مشاوره مي گيرم. حتي اگر يادتان باشد به خود شما هم زنگ زدم و مشاوره گرفتم. بعد از پايان اظهارات منيعي فردوسي پور گفت: تا آنجا كه يادم هست شما يك بار تماس گرفتي و من جواب ندادم.

مجري برنامه بلافاصله بعد از بيان اين جمله كوتاه به شكل ماهرانه اي ارتباط تلفني را قطع كرد و روال عادي برنامه را از سر گرفت اما تا امروز مشخص نشده كه ادعاي ميثم منيعي يك لاف بزرگ براي فرار از اتهام بود يا واقعا مشاوره اي در كار بوده.

يكي ديگر از گاف هاي عادل فردوسي پور ادبيات پرخاشگرانه اي بود كه براي متهم كردن حميد استيلي نزد افكار عمومي به كار برد. نوع ادبيات مجري برنامه نود با حميد استيلي دربرهه اي كه سرمربي پرسپوليس به‌واسطه عملكرد ضعيف اين تيم در كانون انتقاد قرار داشت باعث شد تا اعتراض منتقدان او به اوج برسد.

در آن برنامه حميد استيلي دركشاكش بحث با عادل فردوسي پوربابت طرح سوال هفته قبل كه صلاحيت علي پروين براي پست مدير راهبردي پرسپوليس را به نظر سنجي گذاشته بود، بي طرفي او را زير سئوال برد اما مجري برنامه مطابق معمول از موضع قدرت پاسخ داد و خطاب به استيلي گفت: من مي توانستم اول فصل در مورد انتخاب شدن يا نشدن شما به عنوان سرمربي پرسپوليس نظرسنجي بگذارم تا پرونده ات بسته شود.

حملات بي محاباي فردوسي پورعليه حميد استيلي و صحبتهاي منطقي سرمربي وقت پرسپوليس باعث شد تا بعد از اين برنامه حتي دوستان رسانه اي فردوسي پورهم او را به سوء استفاده از تريبون قوي برنامه اش متهم كنند. موج انتقاد از ادبيات فردوسي پور در مواجهه با حميد استيلي باعث شد تا او در برنامه هفته بعد از مخاطبان تلويزيوني و اهالي فوتبال عذرخواهي كند.

عادل فردوسي پوربا مختصات مجري كاركشته اي شناخته مي شود كه با استفاده از اشتباهات كوچك اهالي فوتبال، معمولا آنها را به چالش مي كشد اما اين رويه هميشه براي او كارساز نبوده و در پاره اي از موارد خودش قرباني چنين شيوه اي شده. شبي كه قاضي شريفي، رئيس سابق كميته انضباطي در كشاكش بحث با مجري برنامه با يك جمله به يادماندني او را غافلگير كرد هنوز از ذهن مخاطبان برنامه نود پاك نشده.

در حالي‌كه فردوسي پور سعي مي كرد احكام كميته انضباطي را مصلحت انديشانه جلوه بدهد قاضي شريفي بدون پرده پوشي به او گفت: يادت هست قبل از بازي پرسپوليس با سپاهان تماس گرفتي و به من گفتي براي اين بازي علي كريمي را ببخش. بعد از اظهار نظر بي پرده قاضي شريفي بود كه محمدرضا ساكت، مديرعامل وقت سپاهان كه مدتها در انتظار فرصتي براي زير سوال بردن ماهيت برنامه نود به سر مي برد، جنگ رسانه اي عليه فردوسي پور را آغاز كرد و او را با دست هاي پشت پرده فوتبال مرتبط دانست.

قبل از تمام اتفاقات مذكور، كمتر پيش مي آمد كه عادل فردوسي پور به‌واسطه گاف هاي بزرگ و اشتباهات گاه‌و‌بي گاه در كانون توجه قرار بگيرد. حدود هفت سال قبل بود كه بيژن ذوالفقار نسب بعد از حفظ تيم بحران‌زده سايپا در ليگ برتر به طور ناگهاني از سوي مديران

وقت سايپا بركنار شد.
بعد از اين اتفاق عجيب عادل فردوسي پور تايم قابل توجه اي از برنامه اش را در اختيار مديران وقت اين باشگاه داد تا دفاعيه خود را ارائه كنند و عملكرد ذوالفقار‌نسب را زير سوال ببرند.

در لحظات‌ آخر برنامه اما ذوالفقار نسب روي خط برنامه آمد و در حالي كه عصباني به نظر مي رسيد رو به عادل فردوسي پور گفت:« من براي اينكه بتوانم از خودم دفاع كنم يك ساعت و نيم پشت خط برنامه شما بودم. قبلا شنيده بودم كه شخص فردوسي پور با مديران سايپا لابي دارد اما اين واقعيت امشب به من ثابت شد.»

فردوسي پور با اين جمله كه ما براي آقاي ذوالفقار نسب احترام قائل بوديم وهستيم از ورود به چنين بحثي امتناع كرد. ديالوگي كه در آن برهه بين فردوسي پور و ذوالفقار نسب برقرار شد بسياري از مخاطبان تلويزيوني و اهالي فوتبال را به فكر برد اما اكنون بروز اتفاقاتي از اين دست در لا به لاي برنامه نود آرام آرام در حال تبديل شدن به يك عادت نگران كننده است.
 


بنابر اخبار دریافتی صبح امروز ساعت 8:20دقیقه بمبی در خودرویی مقابل درب دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌ طباطبایی واقع در تقاطع بزرگراه شهید همت و خیابان شریعتی منفجر شد که بر اساس انفجار بمب یک نفر کشته ودوتن زخمی شدند.

به گزارش شفاف، صدای انفجار به حدی محیب بوده که حتی مسئولین دانشگاه علامه خواستار لغو امتحانات شدند اما به درخواست دانشجویان برگزاری امتحانات ادامه پیدا کرد.


خودروی بمب‌گذاری شده یک پژوی سرمه‌ای رنگ بوده است که بر اثر این انفجار یک تن از سرنشینان این خودرو کشته و دست سرنشین دیگر آن قطع شده است. از هویت فرد جان‌باخته و مجروح اطلاعی در دست نیست.

هم اکنون خودروهای آتش نشانی در حال خاموش کردن این انفجار هستند.

‌بنا بر گزارش خبرگزای فارس، این خودرو سه سرنشین داشته که یک نفر از آنها به اسم مصطفی احمدی روشن کشته شده و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار شفاف از محل حادثه گزارش می دهد که هم اکنون خیابان محل حادثه توسط مامورین بسته شده و از تردد دانشجویان و مردم در این خیابان جلوگیری می شود.بنا به گفته مامورین امنیتی، این انفجار در دست بررسی است و اخبار آن متعاقبا اعلام می شود.

دکتر علی اصغر کیا، مدیر گروه رشته ارتباطات علامه در این ارتباط به شفاف گفت: فرد کشته شده در انفجار از اساتید و یا دانشجویان دانشگاه علامه نبوده است.
 
http://pana.ir/Images/News/Larg_Pic/21-10-1390/IMAGE634618743641700505.jpg


گفته می شود، 'مصطفی احمد روشن'، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف  از اساتید صنعت نفت، بر اثر این انفجار به شهادت رسیده است.


سرهنگ خانچرلی رئیس پلیس آگاهی تهران اعلام کرد بمب مغناطیسی چسبانده شده به درب خودرو باعث شهادت شهید روشن و مجروحیت یکی از محافظان وی شد.
 

http://pana.ir/Images/News/Larg_Pic/21-10-1390/IMAGE634618743657612533.jpg

 

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران  از انتقال مجروحان این حادثه به بیمارستان ایرانشهر و بیمارستان رسالت خبر داده است.

از سوی دیگر به گزارش  «خبرگزاري دانشجو»، گفته مي شود قبل از انفجار، به سمت سرنشين خودرو پژو شليك شده است و پس از آن بلافاصله بمب مغناطيسي به خودرو چسبانده شده است.


جزئیات سوابق علمی احمدی روشن

سیدعباس موسوی از همکاران مصطفی احمدی‌روشن‌ که در عملیات تروریستی صبح امروز به شهادت رسید، در گفت‌وگو با فارس‌ گفت: مصطفی احمدی‌روشن‌ ورودی سال ۷۷ مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف بوده ‌که در سال ۸۱_۸۲ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

وی افزود: وی متأهل بوده و همسر وی نیز دانشجوی شیمی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف است.

موسوی درباره پروژه مشترک خود با شهید احمدی روشن یادآور شد: شهید احمدی روشن در یک پروژه مشترک در خصوص ساخت غشا‌های پلیمری برای جداسازی گاز فعالیت می‌کرده است و در آن زمان بنده دانشجوی کارشناسی ارشد بودم که آقای احمدی‌روشن نیز به عنوان دانشجوی کارشناسی رشته نفت با بنده و آقای روستاآزاد همکاری می‌کرد.

دوربین‌ها تصاویر موتورسواران عامل ترور را ضبط کرده‌اند

سرنخ‌های جدید از ترور شهید احمدی روشن به دست آمده و در دست بررسی است و دوربین‌ها تصاویر موتورسواران عامل ترور را ضبط کرده‌اند.

به گزارش فارس، ساعت ۸:۳۰ صبح امروز یک دستگاه پژو ۴۰۵ با دو سرنشین که هویت یکی از آنها مشخص شده و با نام مصطفی احمدی روشن می‌باشد، در خیابان گل نبی به سمت خیابان کتابی در حرکت بوده که یک دستگاه موتور سیلکیت نزدیک این خوردو شده و دو ماده انفجاری به داخل خودرو پرتاب می‌کنند که موجب انفجار داخل خودرو می‌شود.

با توجه به وقوع این انفجار در داخل خودرو مصطفی احمدی روشن کشته شده و راننده مصدوم می شود که در حال حاضر در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری است.

در حال حاضر جسد مصطفی احمدی روشن داخل خودرو بوده و به دلیل جراحات و نیز شدت انفجار، قابل انتقال به خارج از ماشین نیست.

پس از انجام اقدامات لازم خودروی احمدی روشن توسط جرثقیل از محل حادثه منتقل شد و راننده وی نیز برای مداوا در بخش سی سی یو یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد.

گفتنی است بنا بر اطلاعات رسیده به شفاف، شهید احمدی روشن عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه شریف نیز بوده است.


بررسی حادثه توسط مجلس

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عملیات تروریستی صبح امروز را بررسی می‌کنند.

 به دنبال حادثه تروریستی صبح امروز در حوالی میدان کتابی که منجر شهادت به مصطفی احمدی ‌روشن فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی نفت از دانشگاه شریف شد، کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس عصر امروز با هدف پیگری ابعاد مختلف این حادثه تروریستی تشکیل جلسه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، احتمالا برخی مسئولان و مقامات امنیتی و اطلاعاتی در این جلسه حضور خواهند داشت.


درمان مجروحان حادثه تروریستی

يك پيرمرد 85 ساله كه در حال عبور از محل حادثه ميدان كتابي بوده، در انفجار امروز تهران مجروح شد.

به گزارش ایلنا، كارشناس مسئول مركز هدايت عمليات بحران اورژانس كشور اظهار داشت: «همكاران اورژانس ساعت 8:24 دقيقه در محل حادثه حاضر شدند و 2 مجروح حادثه را به بيمارستان‌هاي ايران مهر و رسالت منتقل كردند.»

مجتبي خالدي افزود: «يكي از مجروحان، پيرمرد 85 ساله عابر و مجروح ديگر يكي از سرنشينان خودروي منفجر شده است.»

وي تصريح كرد: «تمامي اقدامات درماني روي اين دو مجروح در بيمارستان‌هاي ايران مهر و رسالت در حال انجام است.»


شهادت راننده دکتر احمدی روشن

یکی از مجروحان حادثه ترور معاون سایت هسته ای نطنز دقایقی قبل در بیمارستان به شهادت رسید.

 به گزارش مهر،این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در این باره به مهر گفت: دقایقی قبل قشقایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی و راننده شهید احمدی روشن صبح امروز تهران به علت شدت جراحات در بمیارستان به شهادت رسید.

وی گفت: تلاش پزشکان برای نجات جان این فرد متاسفانه موثر واقع نشد.
اعلام زمان تشییع پیکر «شهید احمدی‌روشن
شهید احمدی‌روشن بعد از اقامه نماز جمعه این هفته تشییع می‌شود.قرار است، پیکر پاک «شهید احمدی‌روشن» بعد از اقامه نماز جمعه این هفته تشییع و در یکی از ۲ امام‌زاده علی‌اکبر چیذر و امام‌زاده صالح تدفین ‌شود.
دیداربازرسان آژانس با شهید "احمدی روشن"

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا با شهید احمدی روشن ملاقات داشته اند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی چندی پیش از به شهادت رسیدن شهید احمدی روشن با وی ملاقاتی داشته اند.
 
شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بود که صبح امروز در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید.این در حالی است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا با شهید احمدی روشن ملاقات داشته اند.
 
گفتنی است نام دانشمندان هسته ای ایران که در ماه های گذشته به شهادت رسیده اند در لیست تحریم شورای امنیت سازمان ملل بوده است.
 
به گفته برخی شاهدان ترور شهید احمدی روشن دو راکب یک موتورسیکلت مقابل دانشکده ارتباطات بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل شهید احمدی روشن چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر این بمب عمل کرده و باعث انفجار خودرو می شود.


.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 1711
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



امارگیر حرفه ای سایت



تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک